joi, 17 ianuarie 2013

Retetele Copilariei - Semiluna

Va amintiti, macar unii dintre voi, de Prajitura Semiluna? Ce imi placea foarte mult la aceasta prajitura in copilarie era forma si faptul ca era tare pufoasa. Am incercat sa o reproduc asa cum mi-o amintesc de pe vremea cand eram copil, sper sa va placa!
Semiluna este cea de-a doua prajitura din categoria Retetele Copilariei.
Ingrediente:
4 oua
150 g zahar 
150 ml ulei/ unt
200 g faina
1 plic praf de copt 
coaja rasa de la o lamaie
100 g nuca macinata

Se incalzeste cuptorul la 160 gr C. Se unge cu unt o tava cu dimensiuni de 30/ 22 cm si se tapeteaza cu pesmet (prefer varianta tapetarii cu pesmet in locul celei cu faina deoarece la mine a dat rezultate mult mai bune).
Se mixeaza ouale intregi cu un praf de sare pana ce isi dubleaza volumul.
Se adauga treptat zaharul, mixand bine, apoi coaja de lamaie rasa.
Se adauga treptat si uleiul apoi se inglobeaza faina cernuta amestecata cu praful de copt (eu ma inteleg foarte bine cu faina Grania pentru prajituri care datorita consistentei sale nu mai necesita sa fie cernuta).
Se toarna compozitia in tava, se niveleaza si se presara nuca macinata. 
Se introduce tava la cuptor si se coace pentru aproximativ 30 de minute.
Daca trece testul scobitorii iar marginile se desprind de tava, prajitura este gata.
Se lasa sa se raceasca apoi se taie in forma de semilune cu ajutorul unei forme rotunde de inox sau cu un pahar.
Se pudreaza cu zahar si se poate servi!
Un sfarsit de saptamana linistit!

10 comentarii:

Cristina spunea...

DA!!! Ce bune sunt! Nici nu iti imaginezi ce pofta mi-ai facut!

Unknown spunea...

Cat de frumoase sunt semilunile tale, si atat de pufoase!

Unknown spunea...

Ma bucur mult ca va plac!

Buburuza Bubu spunea...

Woow asta este prima prajitura la care ma pus mama sa o ajut,uitasem de ea :) Ce amintire...Multumesc!

Unknown spunea...

Placerea a fost de partea mea! Te mai astept!

My Beauty Week spunea...

Sunt intentionata sa o reproduc...arata super,si se face relativ repede:) Multumesc pt reteta:)

Unknown spunea...

Asa este, ma bucur foarte mult ca va place!

Ramona Matache spunea...

E una dintre primele prajituri pe care am invatat sa le fac. Azi am ajuns la altele, poate mult mai sofisticate, dar prajitura asta imi place la fel de mult ca la inceput. Si cand o prezinti atat de frumos, amintirile ma navalesc :)

roxana spunea...

Excelenta reteta. Voiam ceva dulce si simplu de preparat si am gasit reteta ta pentru care iti multumesc. Au iesit minunat

Unknown spunea...

Ma bucur mult, Roxana!

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena