vineri, 28 februarie 2014

Supa-Crema de Topinambur



Recunosc, este prima data cand incerc o reteta cu topinambur. Nu-mi amintesc sa fi vazut pana acum prin magazine/ piete dar la fel se poate sa nu-i fi dat mare importanta, nestiind exact ce este. Anul trecut insa am primit un borcan cu dulceata de topinambur care m-a incantat suficient cat sa aprofundez putin problema. Iar acum s-a intamplat sa il si gasesc dar, din nou trebuie sa recunosc, nu mi-a facut cu ochiul din prima pentru ca nu studiasem problema in profunzime. Ajungand insa acasa, nu-mi puteam lua mintea de la el iar a doua zi m-am intors cu gandul ca va ajunge intr-o supa-crema negresit. 
Si va spun sincer ca este atat de aromat cartoful (caci asta este de fapt) incat imi pare rau ca nu am plecat cu toata ladita acasa. 

Reteta de azi o am de la Diana/ Disturbingly Delicious careia ii sunt recunoscatoare pentru gustoasa mea experienta cu topinamburul (eu am renuntat insa la iaurt si parmezan pentru ca am pregatit supa intr-o zi de post iar in loc de patrunjel am folosit rozmarin).


Ingrediente:
500 g topinambur
1 fir praz
2 cartofi medii
1litru supa de legume
100 ml vin alb sec
ulei de masline
sare, piper 
2 crengute rozmarin 
2 crengute cimbru proaspat

Modalitate de preparare:
  • Cartofii si topinamburul se spala si se curata de coaja iar prazul se taie rondele. 
  • Se caleste apoi prazul in putin ulei apoi se adauga cartofii si topinamburul taiati felii.
  • Se adauga vinul si se lasa la fiert pana ce alcoolul se evapora.
  • Se toarna supa de legume, se pun rozmarinul si cimbrul tocate si se lasa la fiert.
  • Dupa ce cartofii s-au fiert, se adauga sare si piper apoi ingredientele se paseaza cu ajutorul unui blender.
Va pot asigura ca veti avea parte de o experienta culinara deosebita cand veti incerca supa-crema de topinambur, are o aroma cu totul aparte!

Mai am pentru voi o recomandare. Este vorba despre inca una dintre retetele castigatoare din categoria Savuros la concursul organizat de Bonduelle, Oua pe pat de legume. Accesand link-ul retetei veti descoperi o combinatie inedita cu legume, chili si mozarella.
Pofta buna sa aveti!

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena