vineri, 13 iulie 2012

Paine Aromata cu Iaurt

Pasiunea pentru gatit am mostenit-o de la tata. El gateste de cand ma stiu cu foarte mult entuziasm si pricepere. Implicit, tot de la el si pasiunea pentru condimente (tata le adora in orice tip de preparat!) si cea pentru painea de casa. Pentru mine este de departe cel mai bun bucatar si totodata cel mai dur critic al meu!
Cu aceasta ultima reteta particip la concursul condimentat organizat de Teo's Kitchen impreuna cu www.afaf.ro ce presupune crearea unui mix propriu de condimente si folosirea acestuia intr-o reteta!
Daca va place painea de casa si mirosul ei atunci cand se coace in cuptor, notati asa:



Ingrediente pentru 1 kg de paine:
200 ml apa
125 gr iaurt (eu am folosit iaurt grecesc 10% grasime)
4 gr sare
10 gr zahar
550 gr faina alba
9 gr drojdie uscata
Condimente:
2 gr oregano
2 gr tarhon
3 gr chimen
Pentru topping:
1 ou
1 lingurita apa
seminte de mac
seminte de in
Pentru framantat si dospit am folosit masina de paine.
Se pun ingredientele in cuva masinii de paine, cele lichide si apoi cele solide 
in aceasta ordine: apa, iaurtul, sarea, zaharul, faina, condimentele si drojdia. 
Se seteaza programul in functie de instructiunile din carte, eu am ales programul de aluat dospit de o ora si jumatate.
Dupa ce aluatul a fost framantat si a stat la dospit, se scoate din cuva 
si se rastoarna pe o suprafata presarata cu faina.
Se da deoparte o treime din aluat.
Se imparte restul in trei parti egale.
Se ruleaza fiecare portie intr-un snur lung. Se pun snururile pe o tava fara margini tapetata cu hartie de copt si se impletesc; se lipesc capetele si se intorc dedesubt.
Se imparte aluatul ramas in trei parti egale; se formeaza din fiecare un snur lung. Se impletesc snururile si se aranjeaza deasupra painii impletite.
Se lipesc capetele si se intorc dedesubt.
Se acopera cu un servet si se lasa se creasca o ora.
Se bate oul cu apa si se unge aluatul cu o pensula.
In functie de preferinta se presara cu seminte de in sau de mac.
Eu nu m-am putut hotari si am presarat seminte de mac pe o jumatate 
si seminte de in pe cealalta jumatate.
Se coace la cuptorul preincalzit la 190 de gr C timp de 30 - 35 de minute 
sau pana se rumeneste.
Se scoate din tava si se raceste pe gratar.
Rezultatul: o paine pufoasa si foarte aromata, o crusta frumos rumenita si 
un miros deosebit de paine de casa!
Un sfarsit de saptamana racoros!

0 comentarii:

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena