miercuri, 7 ianuarie 2015

Tarta cu Crema de Limeta


Tarta cu crema de limeta (sau lime), un desert foarte usor si care nu necesita coacere, a fost unul dintre deserturile pe care le-am avut pe masa de Revelion.  Inainte de a  scrie insa reteta, as vrea sa urez La Multi Ani si toate cele bune tututor celor care azi isi serbeaza onomastica! 

Ingrediente tava 23 cm:
300 g biscuiti digestivi
1 lingura pudra de cacao
50 g unt
50 g fulgi de ciocolata neagra
400 ml lapte condensat rece
1 foita gelatina (optional)
4 limete (pentru 2 linguri coaja rasa fin si aprox 130 ml zeama)
300 ml smantana
1/2 ciocolata neagra 

Modalitate de preparare:
  • Biscuitii, pudra de cacao, untul si fulgii de ciocolata se pun in vasul unui robot si se mixeaza pana ce amestecul devine umed si nisipos.
  • Se pune amestecul in tava de tarta (preferabil cu fundul detasabil), presandu-l bine pe margini apoi tava se da la frigider.
  • Se toarna intr-un castron laptele condensat si zeama de limeta.
  • Gelatina se inmoaie in apa rece pentru 5 minute apoi se incalzeste usor la bain-marie.
  • Se adauga smantana si gelatina peste compozitia de mai sus si se mixeaza bine.
  • Se toarna crema peste blatul de biscuiti si se lasa tarta la frigider, preferabil peste noapte.
  • Inainte de servire se rade ciocolata neagra si se presara coaja de limeta deasupra.

Reteta originala este a Nigellei Lawson si nu prevede gelatina. Asadar, o puteti omite insa eu nu am incercat varianta fara gelatina. Eu am optat pentru gelatina in ultimul moment pentru ca am vrut sa nu risc si sa am siguranta ca de Revelion vom pune pe masa aceasta tarta iar crema mea era destul de moale si nu-mi pare rau deloc ca am procedat asa. Pe de alta parte nici nu vreau sa contest reteta originala, sunt destul de convinsa ca ar merge si fara gelatina.

5 comentarii:

Alina Avram spunea...

Daca puneai mascarpone si zeama de la 3 lime, nu aveai nevoie se gelatina, se inchega bine. Intr-un timp faceam si eu cu gelatina, dar e mai bun fara parca. Incearva o data
Bineinteles nu se incheaga la fel ca si cu gelatina, dar poti taia felii si se tine bine compozitia.

Unknown spunea...

Da Alina, poate cu mascarpone s-ar fi inchegat altfel, nu zic nu, insa reteta era cu lapte condensat si nu aveam oricum mascarpone in casa. Adevarul este ca zeama de limeta a ingrosat laptele condensat, insa doar pana am adaugat smantana. In plus, nu am simtit deloc gust de gelatina si pana la urma a fost ok. Multumesc pentru idee, o sa incerc si varianta ta.

Alina Avram spunea...

Nu e musai, oricum ai pus putina gelatina. Se pune si lapte condensat, mascarpone si lime.

Cristina spunea...

Mie imi place si cu si fara gelatina! :)

Unknown spunea...

;) multumesc, te pup!

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena