joi, 14 iunie 2012

Prajitura cu Ciocolata si Tonka

Reteta am preluat-o de la Laura Adamache careia ii multumesc. Este o prajitura foarte fina, probabil una dintre cele mai bune prajituri cu ciocolata pe care le-am gustat.
Cand am pregatit prima data prajitura am folosit o tava de 24cm × 24cm iar a doua oara, pentru ca mi-am dorit o prajitura mai putin inalta am folosit  o tava de 32cm x 22cm, fara sa modific cantitatea ingredientelor.
Boabe de tonka (mirodenii renumite pentru gustul de migdale dulci,  aroma puternica si complexa, cu note de vanilie si caramel) am cumparat de la SugarSpice cu recomandarea sa nu se foloseasca mai mult de jumatate de boaba de tonka/ prajitura si sa fie pastrate inchise ermetic pentru a nu-si pierde aroma.
Ingrediente:
200 gr faina
200 gr unt
200 gr zahar brun
100 gr ciocolata
50 gr cacao
75 gr lapte
5 oua
2 lingurite melasa
½  boaba de tonka
un varf cutit sare
½ plic praf de copt
Glazura:
50 gr unt
6 linguri zahar
6 linguri lapte
6 linguri cacao 
Fulgi de migdale, decoratiuni de ciocolata.

Se topeste ciocolata la bain-marie si se lasa la racit.
Eu prefer aceasta varianta in locul topirii in cuptorul cu microunde 
deoarece ciocolata se poate arde.
Se mixeaza untul la temperatura camerei cu zaharul pana la omogenizarea completa,
 apoi se adauga cate un ou pe rand, numai dupa ce precedentul a fost inglobat perfect.
Se adauga melasa dizolvata in prealabil intr-o lingurita cu apa 
fierbinte si ½ boaba de tonka rasa fin.
Se adauga ciocolata topita si se incorporeaza cu grija in aluat.
Se amesteca faina cu cacao, praful de copt si un varf de cutit de sare apoi
se da prin sita amestecul obtinut.
Se adauga treptat amestecul in aluat, alternand cu laptele.
Se tapeteaza tava cu hartie de copt, se adauga aluatul si se niveleaza cu o spatula.
Se coace prajitura in cuptorul preincalzit la 180°C pentru 30-35 minute
 sau pana cand o scobitoare infipta in mijlocul prajiturii iese curata.
Se scoate din cuptor  si se lasa la racit pana se pregateste glazura.
Pentru glazura, se pun toate ingredientele intr-o craticioara la foc mic si se amesteca pana cand zaharul se topeste in totalitate si glazura capata o consistenta un pic densa.
Se lasa 5 minute la racit apoi se intinde pe toata suprafata blatului cald.
Se presara fulgi de migdale si decoratiuni de ciocolata si 
se lasa prajitura sa se raceasca iar glazura sa se intareasca.
Se taie cu grija in functie de preferinta cand prajitura este complet racita.
Este o prajitura fina, rafinata si foarte parfumata!

0 comentarii:

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena