sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Placinta Pastorului/ Shepherd's Pie


Bine v-am regasit! Pana acum nu am mancat nici miel si nici oaie. Sa fie mirosul specific al carnii, sa fie privirea mielului...nu stiu. Insa in ultima zi din an, dupa ce am vazut una dintre emisiunile lui Gordon Ramsay in care pregatea aceasta reteta m-am hotarat, gandindu-ma ca daca mielul este proaspat si bine gatit nu poate fi chiar atat de rau...

Asadar, mi-am inceput aventura intr-una dintre macelariile turcesti unde carnea este intr-adevar proaspata, o pulpa de miel bine aleasa, dezosata si apoi tocata de 2 ori si din care a rezultat 1,4 kg carne.
Am luat una dintre retetele lui Gordon insa pe parcurs am observat diferente intre ceea ce era scris si ceea ce vazusem la tv, astfel ca am adaptat reteta si cantitatile. 
Rezultatul final este intr-adevar spectaculos, cum spune chiar Gordon si desi seamana cu reteta noastra de musaca, traditionala placinta englezeasca a pastorului/ ciobanului (care de fapt nu este chiar placinta pentru ca are doar un strat de carne tocata si unul de piure) este cu adevarat deosebita, rafinata, cu un gust exceptional datorita ierburilor proaspete si o recomand tuturor (desigur, puteti inlocui carnea de miel cu porc sau vita dar credeti-ma ca mielul este extrem de gustos gatit in aceasta combinatie).

Ingrediente 2 vase medii:
4 linguri ulei de masline
2 cepe mari, rase
4 catei usturoi, rasi
3 morcovi, rasi
1,4 kg carne tocata de miel/ oaie
3 linguri piure de tomate
250 ml supa de pui
130 ml vin rosu
3 linguri sos Worcester
4-5 crengute cimbru proaspat, tocat
4-5 crengute rozmarin proaspat, tocat
sare, piper negru proaspat macinat

Pentru piure:
1,3 kg cartofi
150 g unt
3 galbenusuri
70 g parmezan proaspat ras
sare, piper negru proaspat macinat

Modalitate de preparare:
  • Intr-o tigaie mai mare (eu am folosit wok-ul) se pune uleiul si se caleste carnea.
  • Se asezoneaza cu sare si piper
  • Se adauga ceapa, morcovul si usturoiul.
  • Dupa cateva minute, se adauga sosul Worcester, piureul de tomate si vinul si se amesteca bine pana ce carnea si legumele sunt bine gatite.
  • La final se adauga cimbrul, rozmarinul si supa de pui. Se mai lasa cateva minute.
  • Pentru piure, se fierb cartofii, se scurg, se paseaza apoi se adauga untul, galbenusurile, sare, piper, parmezanul ras (pastrati un pumn de parmezan pentru final) si se amesteca.
  • Intr-un vas se pune carnea apoi piureul peste care se presara parmezanul ramas.
  • Se introduce vasul in cuptorul preincalzit la 180 g C pentru aproximativ 30 de minute sau pana ce piureul a capatat o crusta aurie.

Pofta buna!

3 comentarii:

Rocsy Ciobanu spunea...

Este o bunatate de placinta. Eu am pregatit-o dar cu carne de porc si vita..

dia_diana58 spunea...

Este grozava si o fac deseori dar nu cu carne de ovine ...

Cristina spunea...

Eu am refuzat multi ani carnea de miel. Acum insa o mananc cu placere si sunt sigura ca este bun ce ai pregatit aici!

© 2012 My Classic Cuisine, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena